-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34923 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

در اسلام بعد از مسأله توحيد به چه مسائلي اهميّت داده شده است؟
يك نظر اجمالي به آيات قرآن مجيد نشان مي​دهد كه در ميان مسائل عقيدتي هيچ مسأله​اي در اسلام بعد از توحيد به اهميت مسأله معاد، و اعتقاد به حيات بعد از مرگ، و حسابرسي اعمال بندگان و پاداش و كيفر و اجراي عدالت نيست.



وجود حدود 1200 آيه درباره معاد در مجموع قرآن مجيد كه قريب به يك سوم آيات قرآن را تشكيل مي​دهد، و اينكه «تقريباً» در تمام صفحات قرآن بدون استثناء، ذكري از معاد به ميان آمده، و اينكه بسياري از سوره​هاي اواخر قرآن به طور كامل، يا به طور عمده، درباره معاد و مقدمات و علائم و نتايج آن سخن مي​گويد، شاهد گوياي اين مدعي است.



در جاي جاي قرآن مجيد بعد از موضوع ايمان به خدا، ايمان به جهان ديگر آمده، و تقريباً در 30 آيه اين دو موضوع را قرين هم قرار داده. «ويُؤْمِنُونَ بِاللهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرَةِ» يا تعبيري شبيه آن فرموده است و در بيش از 100 مورد اشاره به «اليوم الاخرة» يا «الاخرة» فرموده است.



چرا چنين نباشد در حالي كه



1 ـ ايمان به خدا و حكمت و عدالت و قدرت او بدون ايمان به معاد كامل نمي​گردد.



2 ـ ايمان به معاد به زندگي انسان مفهوم مي​دهد، و زندگي اين جهان را از پوچي در مي​آورد.



3 ـ ايمان به معاد روند تكاملي زندگي بشر را در مسير روشني نشان مي​دهد.



4 ـ ايمان به معاد ضامن اجراي تمام قوانين الهي، و انگيزه اصلي تهذيب نفوس، و احقاق حقوق، و عمل به تكاليف، و ايثار شهيدان، و فداكاري فداكاران است، و انسان را حسابگر خويش مي​سازد.



5 ـ ايمان به معاد روح دنياپرستي را كه خميرمايه تمام خطاها و جنايات است تضعيف مي​كند، و دنيا را از صورت يك «هدف نهائي» بيرون آورده، مبدل به يك «وسيله» براي نيل به سعادت جاويدان مي​سازد، و چقدر ميان اين دو ديدگاه تفاوت است!



6 ـ ايمان به معاد به انسان در برابر شدائد نيرو مي​بخشد و چهره وحشت​انگيز مرگ را كه هميشه به صورت كابوسي بر افكار انسانها سنگيني داشته، و آرامش را از آنها سلب مي​كرده، دگرگون مي​سازد، و آن را از مفهوم فنا و نيستي به دريچه​اي به سوي جهان بقا تغيير مي​دهد.



7 ـ كوتاه سخن اينكه ايمان به معاد به اضافه ايمان به مبدأ عالم هستي خط فاصل فرهنگ خداپرستان و ماديين محسوب مي​شود.










پيام قرآن ج 5


ايت الله مكارم شيرازي و ساير همكاران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.